Grenzeloos
 
top


PLACE BRAND CONCEPT

Baarle

Wie in of in de omgeving van Baarle woont of werkt, weet het allang: Baarle is een bijzonder dorp met een unieke enclavesituatie. Om dit Unique Selling Point een boost te geven en Baarle op een kwalitatieve manier op de kaart te zetten, ontwikkelden wij in opdracht van en in samenwerking met Stichting Ondernemend Baarle, Toerisme Baarle en de gemeenten Baarle-Hertog en Baarle-Nassau een Place Brand Concept.

Place Brand Concept animatie

Het Place Brand Concept bestaat uit een logo, slogan en huisstijl, maar vooral ook uit een eenduidige visie. Dit uitgangspunt vormt de kapstok waaraan de meest uiteenlopende toepassingen opgehangen kunnen worden, van grafisch en commercieel tot zaken die betrekking hebben op de openbare en commerciële ruimte. Een leidraad voor het voeren van een sterk merk dat breed gedragen wordt door toeristen, ondernemers en inwoners van Baarle-Hertog en Baarle-Nassau.

Baarle bordjes

Begin februari presenteerden wij het Place Brand Concept aan ruim 100 enthousiaste stakeholders, ondernemers en overige belangstellenden.

Nadien werd de eerste bewegwijzeringspaal nieuwe stijl onthuld. Óp naar de volgende stappen voor implementatie van Baarles nieuwe uitstraling.

 

Kijk voor meer informatie met betrekking tot het Place Brand Concept Baarle op baarlebranding.info

BLOCC lijn

VERBORGEN CREATIVITEIT

Barcodes zijn in onze maatschappij niet meer weg te denken. Werkelijk íeder product, hoe klein, goedkoop of onbeduidend ook, heeft er één. Zonder barcode kun je simpelweg niets kopen. Daarmee zijn die noodzakelijke streepjes zo normaal geworden dat ze ons vaak niet eens meer opvallen.

Daar gaat vanaf vandaag verandering in komen. Kijk maar eens goed naar bijgaande voorbeelden van subtiel verborgen creativiteit.

barcodes

Van links naar rechts: barcodes voor spaghetti, organisch tarwegras, scheerschuim, de elpee van Black Prairie en olijfolie.

BLOCC lijn

GEZOND, VERS EN LEKKER

In het centrum van Rotterdam, aan de Coolsingel, opent in maart een nieuw juice, sandwich & coffee café: SERVED. SERVED hanteert een ‘quick service’ horecaformule met gevarieerde, verse producten voor ieder moment van de dag. Er worden verse soepen, sandwiches en shakes gemaakt. Maar ook juices, koffie en gekoelde dranken are getting served.

Served

De afgelopen maanden realiseerden wij voor SERVED een huisstijl die aansluit bij de doelgroep: moderne, werkende mensen die, ondanks hun drukke baan en bijbehorende haast, onderweg graag iets gezonds eten en/of drinken. Het door ons ontwikkelde logo met bijpassende uitstraling zal worden toegepast op diverse dragers: van koffiebeker en klantenkaart tot take-away-bag en menubord.

Served

Wij wensen het team van SERVED veel succes bij de opening en de start van hun nieuwe bedrijf.

BLOCC lijn

DE KUNST VAN HET WEGLATEN

Mensen zijn visueel ingesteld. Het logo en de huisstijl van je bedrijf is daarom vaak de eerste indruk die een (potentiële) klant van je krijgt en op basis waarvan men beslist of er zaken gedaan zullen worden. Het is daarom van groot belang dat logo en huisstijl de identiteit van een bedrijf op de juiste wijze weerspiegelen. Een sterke corporate identity draagt bij aan herkenbaarheid, onderscheidend vermogen en consumentenvertrouwen van en in je bedrijf. En dat vertrouwen draagt weer bij aan het commerciële succes: omzet. In 2010 hebben de Erasmus Universiteit Rotterdam en de Technische Universiteit Delft onderzoek gedaan waaruit blijkt dat een goede huisstijl tot wel 20% méér winst kan opleveren.

Een sterk merk beklijft. In het beste geval weet je al bij een kleine verwijzing om welk merk het gaat. Denk aan de swoosh van Nike, de appel van Apple en de M van McDonalds. Er is zelfs een merk dat het lef heeft om zowel naam als beeldmerk soms helemaal weg te laten. Toch herkennen we de afzender allemaal. Kijk, zo sterk kan corporate identity dus zijn.

KitKat
BLOCC lijn

SSL EN WAAROM HET OOK VOOR JOUW WEBSITE NOODZAKELIJK IS

Een website is voor een ondernemer tegenwoordig echt onmisbaar, dat weet iedereen. Wat daarbij steeds belangrijker wordt, is de privacy van de bezoekers. Hackers worden steeds slimmer en kunnen in het slechtste geval allerlei gegevens van je websitebezoekers stelen, zoals klantbestanden, telefoonnummers tot soms zelfs wachtwoorden of betaalgegevens. Gelukkig is daar iets tegen te doen. Een SSL-certificaat zorgt voor een beveiligde verbinding (te herkennen aan https vóór een domeinnaam) van je website. Hierdoor zijn de gegevens die van en naar je browser verzonden worden beschermd en niet voor iedereen inzichtelijk.

SSL certificaten

Drie redenen waarom je een SSL-certificaat zou willen

1. Privacy voor je bezoekers
Behalve dat het gewoon netjes is om de gegevens van je bezoekers te beschermen, verplicht de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) dit specifiek wanneer je een contactformulier op je website hebt of een webshop runt. Dit jaar wordt de Wbp vervangen door een Europese wet die strenger gaat toezien op de navolging daarvan.

2. Betrouwbaar
Van een bank wil je natuurlijk dat de website superveilig is. Banken maken daarom dan ook al veel langer gebruik van SSL. Dat is te zien aan het groene slotje dat voor de domeinnaam staat. Een groen slotje voor jouw domeinnaam betekent dat ook jouw website dat vertrouwen uitstraalt. Sterker nog, steeds vaker zullen browsers er melding van maken wanneer een website níet veilig is (met een rood icoon, ‘not secure’ of ‘niet veilig’). Niet echt uitnodigend voor klanten of bezoekers.

3. Vindbaarheid
Omdat Google beveiliging (terecht) erg belangrijk vindt, heeft het gebruik van een SSL-certificaat een gunstig effect op de positie in zoekresultaten.

Wil je ook een veilige website met SSL-certificaat? Neem dan contact met ons op. Wij regelen het graag voor je.

BLOCC lijn

EEN STAPJE VERDER

Advertenties, brochures en met enige regelmaat posten op sociaal media. Het zijn allemaal goede manieren om je boodschap over te brengen op klanten of geïnteresseerden. Maar soms is leuker om eens een stapje verder te doen. Letterlijk. Check deze creatieve vloerstickers :-)

Folgers koffie

“Hey, City That Never Sleeps. Wake up.” (Folgers koffie)

Swiss skydive

De lift van Swiss SkyDive

Twee vloerstickers

Links de metro naar het strand en rechts een advertentie voor National Georgaphic

BLOCC lijn

NIEUW GEZICHT

Chantal van Eijck

Het komende half jaar zal een nieuw gezicht deel uitmaken van het BLOCC-team: Chantal van Eijck. Chantal studeert aan de Avans Hogeschool in ’s Hertogenbosch en gaat in het kader van haar afstudeerstage een onderzoek doen naar innovatiemogelijkheden voor ons bedrijf.

Wij zijn natuurlijk heel benieuwd naar de resultaten en wensen Chantal veel succes en plezier bij BLOCC.

BLOCC
BLOCC adres

Nieuwsbrief

captcha

Nieuws / Vacatures

Contact

BLOCC creatieve communicatie

Smederijstraat 17 | 5111 PT  Baarle-Nassau
T +31 (0)13 - 507 35 60 | info@blocc.nl | www.blocc.nl