Autoreclame is één van de weinige vormen van buitenreclame waar geen vergunning voor nodig is. Bovendien heeft het een hoge attentiewaarde: reclame op een auto wordt onderweg voortdurend bekeken. Al deze mede weggebruikers kunnen potentiële klanten zijn. Autoreclame kan worden uitgevoerd in de vorm van tekst of een logo in plakfolie. Maar steeds vaker worden full colour prints gebruikt. En inmiddels kan zelfs vrij eenvoudig een hele auto 'ingepakt' worden in gekleurde of bedrukte folie. Ook BLOCC wrapte op deze manier haar bedrijfswagen in de opvallende fuchsia huisstijlkleur. Waarom zou men een wagen wrappen (en niet spuiten)? De meeste wraps worden gedaan om de auto een andere, opvallende kleur te geven. Echter, niet iedere volgende koper hoeft gecharmeerd te zijn van zo'n uitgesproken smaak. Daarnaast geven meeste dealers een hogere inruilprijs voor standaard autokleuren. Dan is het prettig te weten dat wrapfolie, in tegenstelling tot autolak, weer gemakkelijk te verwijderen is. Bijkomstig voordeel van wrapfolie is dat de oorspronkelijke lak onder de folie beter beschermd blijft tegen weersinvloeden, steenslag en krasjes. En kleine schades in de folie zijn een stuk makkelijker hersteld dan eenzelfde vorm van lakschade. De waarde van de auto blijft zo optimaal gewaarborgd. Dan zijn daar nog de kosten. Wanneer een auto overgespoten wordt, moet deze volledig gedemonteerd en geschuurd worden. Dit is een tijdrovend karwei. Bij een autowrap worden slechts kleine delen als handvatten, emblemen en dergelijke gedemonteerd. De metamorfose van de gehele auto is daarom een stuk sneller. Over de uitgebreide mogelijkheden van carwrapping lees je verder in deze nieuwsbrief meer.  |