Grenzeloos
 
Nieuws BLOCC

Social Media: Geloof niet alles!

Social MediaHoe groot de invloed van Social Media kunnen zijn, weten we inmiddels allemaal. Zo'n beetje iedereen heeft tegenwoordig Facebook, Instagram of Twittert dat het een lieve lust is. Berichten worden in rap tempo gedeeld, geliked en... geloofd.

Dat zaken op Social Media niet altijd zijn wat het lijken, bewijzen neven- en onderstaande foto's. Wat het daarnaast overigens ook bewijst, is hoe leuk die misleiding kan zijn.

Social Media
BLOCC lijn

Totaalpakket huisstijl: van logo tot website

AK Bouw & Tuin is een kleinschalig bouw- en tuinbedrijf met grootse mogelijkheden. Het wordt gerund door twee gedreven vakmensen: Arjan en Karin. Samen beschikken zij over een aantal jaren ervaring binnen de bouwsector en hebben daarnaast hun hobby, tuinieren, geïntegreerd binnen hun bedrijf.

Arjan was al enige jaren werkzaam in de sector, maar sinds kort runt hij de zaak samen met zijn vrouw Karin. Tijd dus voor een nieuwe visie en andere uitstraling. BLOCC was verantwoordelijk voor de ontwikkeling daarvan. Zo heeft AK Bouw & Tuin nu een nieuw logo met bijbehorende huisstijl. Maar ook bijpassende autobeletteringen en uiteraard een gloednieuwe, responsive website: www.akbouwentuin.nl

Wij wensen AK Bouw & Tuin veel succes met hun werkzaamheden in hun nieuwe jasje.

AK Bouw & Tuin
BLOCC lijn

Uitnodigende verpakkingen

VerpakkingenEen goede verpakking geeft relevante informatie over de inhoud ervan. Het kan iets verhullen of juist onthullen. Bevestigen of verrassen. Eenvoudig of stijlvol zijn.

Een mooie, bijzondere of kloppende verpakking kan de verkoop van het verpakte product op een positieve manier beïnvloeden. Hieronder een aantal verpakkingen die handig zijn bij het product of er gewoon een leuke draai aan geven. En op die manier de consument aanzetten tot aankoop. Slim!

Verpakkingen

Verpakkingen

BLOCC lijn

Omroep Baarle

Sinds 1982 heeft Baarle een eigen omroep. Onder de naam De Stille Genieter zond Jan Bax destijds met zijn zelfgebouwde zender muziek de ether is. Zijn hobby werd steeds serieuzer en na zes jaar werd besloten om legaal als lokale omroep verder te gaan.

Omroep Baarle, zoals De Stille Genieter nu officieel heet, is inmiddels een volwaardige, regionale radiozender met de meest uiteenlopende programma's. En bij een professionele radiozender hoort uiteraard een representatieve website. BLOCC maakte daarom een nieuwe, responsive site die zowel op desktop, tablet als smartphone goed leesbaar is. Deze duidelijke site heeft een frisse uitstraling en is onder andere voorzien van een functie om eerder opgenomen programma's terug te luisteren.

Neem snel een kijkje op www.omroepbaarle.nl

Omroep Baarle
BLOCC lijn

Remmende kinderwagen

Na het nieuws van vorige week met betrekking tot het gesjoemel van Volkswagen met de uitstoot bij dieselmotoren, heeft de wereld op zijn minst dubbele gevoelens over de typische VW-termen als betrouwbaarheid, kwaliteit en innovatie. Nog niet zo lang geleden gooide het automerk nog hoge ogen met een spraakmakende campagne, waarin verschillende mensen eerdergenoemde Volkswagen-eigenschappen óók bij andere producten verwachten. Onder het motto 'je verwacht méér als je een VW rijdt' zie je onder andere een aanstaande moeder zich verbazen over een kinderwagen die niet vanzelf remt.

Na het zien van het reclamespotje reageerde Timo Ros op Facebook: 'Ben ik nou gek of is een kinderwagen die automatisch remt eigenlijk een heel goed idee?' Daar was Volkswagen het volledig mee eens en ontwikkelde een prototype. Het resultaat (klik hier) is een kinderwagen die automatisch kan remmen en afstand houden.

De innovatieve kinderwagen heeft met meer dan 800.000 views en zeker 10.000 likes in de eerste twaalf uur na plaatsing veel belangstelling. Dit alles puur op basis van free publicity, dus zonder aangekochte media.

De macht van de (social) media reikt ver, dat weet VW inmiddels als geen ander. Nog najubelend op de positieve reacties van de reclamecampagne, keerde het zich als een blad aan de boom tegen de autofabrikant. Wie fouten maakt, wordt afgestraft. En hoe innoverend de actie met de kinderwagen ook is, de integriteit van VW is in het geding nu zij de waarden waarmee ze naar buiten treden niet eens zelf blijken na te leven.

BLOCC lijn

Toren Omnicol weer als nieuw

BLOCC-toren-omnicol

Wie wel eens op het industrieterrein van Weelde komt, weet dat daar de hoogste toren van de regio staat: 35 meter hoog en ruim 12 meter breed. Het is de mengtoren die bij de Omnicol-fabriek hoort, daar waar de silo's staan opgesteld met daarin de grondstoffen voor de Omnicol-producten.

Echter, hoge torens vangen veel wind en vorig jaar beschadigde een fikse storm het bovenste plaatwerk. De directie van Omnicol besloot het herstellen van de schade tot een voordeel om te buigen en nam het besluit de toren in een compleet nieuw jasje te steken. En zo werd de toren kortgeleden niet alleen opnieuw bekleed met aluminium-kleurige sandwichpanelen, maar bovendien aan twee zijden voorzien van een Omnicol-logo van maar liefst 10 meter breed.

Een groter visitekaartje kan je je nauwelijks voorstellen: van vele kilometers afstand is Omnicol zichtbaar.

BLOCC
BLOCC adres

Nieuwsbrief

Nieuws / Vacatures

Contact

BLOCC creatieve communicatie

Smederijstraat 17 | 5111 PT  Baarle-Nassau
T +31 (0)13 - 507 35 60 | info@blocc.nl | www.blocc.nl