Raam
 
Nieuws BLOCC

Customize je auto terwijl je wacht

Wachten op de tram, hoe leuk kan je dat maken? SEAT besloot van deze nood een deugd te maken door samen met JCDecaux, exploitant van reclamedragend stadsmeubilair, een interactieve tramhalte te ontwikkelen. Op het Rembrandtplein in Amsterdam kon je een hele maand lang tijdens het wachten jouw persoonlijke droomauto, afgebeeld op de abri, samenstellen.

Door met je smartphone verbinding te maken met de abri, konden wachtenden de afgebeelde auto op het digitale abri-scherm van kleur laten veranderen en zo ontdekken welke kleurstelling hun favoriet is. Van het type grill tot kleur en patroon van de spiegelkappen, bijna alles was te customizen. Daarnaast konden zelfs de claxon, lampen en het alarm bediend worden.

Deze bijzondere tramhalte was onderdeel van een campagne voor de SEAT Ibiza. Het in de auto gebouwde Easy Connect infotainmentsysteem kun je namelijk, net als het abri-scherm, bedienen met je smartphone. Daarnaast is ook de werkelijke auto te personaliseren met allerlei patronen en kleuren.

Met de tramhalte heeft SEAT op een inventieve wijze Buitenreclame en Mobiel gecombineerd. Een combinatie waarvan we in de toekomst vast nog veel meer kunnen verwachten.

Seat reclame
BLOCC lijn

Een nieuwe, responsive website voor Bernaerts Dienstverlening

Bernaerts Dienstverlening is een kleinschalig, full service bouwbedrijf voor het realiseren en begeleiden van complete verbouwingen, onderhoudswerkzaamheden en renovaties. Bij Bernaerts Dienstverlening staat de klant centraal: Martijn Bernaerts staat persoonlijk garant voor de vakkundige en vlotte uitvoering van de meest uiteenlopende bouwwensen.

Om vindbaar en herkenbaar te zijn voor zowel bestaande als nieuwe klanten, is een website als communicatiemiddel in deze tijd niet meer weg te denken. Martijn Bernaerts liet daarom een gebruiksvriendelijke site bouwen via KLICC.nl*. Geheel volgens de norm van de huidige tijd is deze volledig responsive en dus goed leesbaar op smartphone, tablet en desktop. Daarnaast bevat de site een uitgebreide portfolio waardoor klanten een duidelijk beeld krijgen van de uiteenlopende werkzaamheden van Bernaerts Dienstverlening.

*KLICC is een product van BLOCC.

Bernaerts Dienstverlening
BLOCC lijn

Psychologie van de kleuren

Het mag algemeen bekend zijn: kleuren zijn onlosmakelijk verbonden met emoties, associaties en herinneringen. Wanneer je een kleur aan je merk verbindt, heeft dat dus onherroepelijk consequenties voor de beleving ervan. Verschillende kleuren, of zelfs verschillende tinten, kunnen even zoveel verschillende reacties veroorzaken. En zo kan een minder positief merkbeeld dus zomaar verbeteren door doordacht kleurgebruik (of verslechteren door onjuiste kleurkeuzes). In de wereld van communicatie is kleur daarom van groot belang.

Hoe belangrijk kleur is voor je merk illustreren onderstaande voorbeelden, waarin de bestaande kleur van een bekend logo is vervangen door een andere. De voorbeelden spreken voor zich: hoe zou de wereld eruit zien als alle logo's BLOCC-magenta zouden zijn?

Magenta logo's
BLOCC lijn

Hoge ogen

De herfst is inmiddels echt begonnen. En voor je het weet is het einde van het jaar in zicht. Dat kan een goed moment zijn eens hoge ogen te scoren bij klanten of personeel. Met een mooi relatiegeschenk of een leuke giveaway bijvoorbeeld.

Een relatiegeschenk is een effectieve manier om rechtstreeks met je klanten in contact te komen en dat contact met hen te verstevigen. Telkens wanneer je klant het geschenk gebruikt, wordt hij of zij immers herinnerd aan jouw bedrijf. Maar ook een kleine giveaway kan een groot effect hebben en is een leuke of ludieke manier om je bedrijf te promoten. En met bedrijfs- of promotiekleding komt je personeel niet alleen representatief voor de dag, maar wordt je bedrijfsnaam ook nog eens duidelijk getoond.

BLOCC deelt daarom binnenkort roze BLOCC-hoge-ogen-dobbelstenen uit, begeleid door verschillende catalogi vol relatiegeschenken, giveaways en bedrijfskleding. Van premiums en gadgets tot luxere geschenken in alle soorten en maten en een grote keuze aan kleding. Al deze producten zijn te bedrukken met een bedrijfslogo of andere unieke huisstijlelementen.

Heb je de catalogi (nog) niet ontvangen, maar ben je wel op zoek naar een relatiegeschenk of bedrijfskleding? Laat het ons dan even weten. Buiten de producten in de catalogi zijn uiteraard vele andere dingen mogelijk. Ook voor meer informatie of specifieke wensen, kun je altijd contact met ons opnemen.

Hoge ogen
BLOCC lijn

Online schetsen op papier

Al zes decennia lang maakt Honda motoren en auto's. Om dat te communiceren koos het merk er nu eens niet voor te pronken met de nieuwste glimmende auto. In plaats daarvan liet het door verschillende animators een fantastisch filmpje maken, volledig bestaand uit handgetekende illustraties. Het kunstwerkje dat daaruit voortvloeide bestaat uit duizenden papieren illustraties samengevoegd tot een stop-motion film. In twee adembenemende minuten word je meegenomen in de geschiedenis van het bedrijf en de enorme hoeveelheid producten die het produceerde.

Behalve een prachtige film, met daardoor vele hits op YouTube, likes op Facebook en aandacht op tv-zenders, was de keuze voor papier en illustratie iets waar goed over was nagedacht. Het legt de link met de schetsfase van ontwerpers en ingenieurs en brengt de ideeën op papier tot leven.

De link naar het filmpje vind je hier.

Voor de making of, klik hier.

Honda reclame
BLOCC
BLOCC adres

Nieuwsbrief

Nieuws / Vacatures

Contact

BLOCC creatieve communicatie

Smederijstraat 17 | 5111 PT  Baarle-Nassau
T +31 (0)13 - 507 35 60 | info@blocc.nl | www.blocc.nl