Grenzeloos
 
BLOCC Nieuws

Jumbo

Jumbo Bart en Katja de Bresser in Baarle-Nassau is niet zo maar een Jumbo. Want als supermarkt op de grens heb je nu eenmaal een ander soort klanten dan de gemiddelde supermarkt in het land.

Om zowel de Nederlandse als ook de Belgische klanten op de hoogte te houden van aanbiedingen, acties en assortiment hebben Bart en Katja op eigen initiatief besloten om, buiten alle landelijke campagnes om, iedere week te adverteren in de regio. Dat gaat van posters en huis-aan-huis-folders tot aan advertenties in de lokale weekkranten en het LEDscherm op de Loswal. Als lokaal communicatiebureau mag BLOCC deze lokale campagne verzorgen. BLOCC is blij met deze samenwerking en wenst Jumbo heel veel succes met de nieuwe aanpak.

Jumbo
BLOCC lijn

Regencampagne

Zittend voor het raam in een heerlijk luie stoel, kop dampende koffie in de hand en het haardvuur knapperend op de achtergrond, hoef je maar naar buiten te kijken om het te zien: de herft is nu echt begonnen.

Helaas zullen dagen zonder regen de komende tijd waarschijnlijk schaarser zijn dan droog en zonnig weer. Hoe slim is het dan om regen te gebruiken om te adverteren?! D-reizen sjabloneerde vele trottoirs in Nederland met een onzichtbaar, milieuvriendelijk middeltje. Pas wanneer het regent, wordt de boodschap zichtbaar - om bij droogte vanzelf weer te verdwijnen. D-reizen legt hiermee een directe link tussen het weer in Nederland en hun zonnige vakantiebestemmingen. Laat de herfst maar komen. Klik hier als u de film niet kunt bekijken.
BLOCC lijn

Textieldruk

TextieldrukBaarle's voetbalclub Gloria UC heeft een nieuwe hoofdsponsor: Hendriks Group. Dat heeft nogal wat visuele veranderingen tot gevolg. Zo zijn niet alleen de veldborden aangepast, maar ook de sporttassen en kleding van de teams zijn voorzien van nieuwe logo's. Dat al dit materiaal tegen een stootje moet kunnen, is wel duidelijk. BLOCC verzorgde daarom gezeefdrukt textiel van hoogwaardige kwaliteit, waarmee het hoopt dat Gloria UC prachtige overwinningen zal behalen.

Wanneer een kleurige afbeelding gezeefdrukt wordt op textiel, wordt vaak gekozen voor 7 of wel 8 drukgangen. Dit om het beeld zo realistisch mogelijk te laten overkomen en vol van kleur. BLOCC liet op deze wijze shirts bedrukken voor Van Ammers Serving Floating Hotels. De shirts zijn een mooie herinnering aan een mooie reis.

Een andere manier om logo's of afbeeldingen op textiel te vervaardigen is borduren. Een geborduurd logo geeft een andere uitstraling dan zeefdruk, het is wat chiquer en meer 'voelbaar'. Iedere kleur krijgt een afzonderlijk garen van hoogwaardige kwaliteit. BLOCC liet voor Tafel Ronde 195 poloshirts aan de voorzijde met hun logo borduren. De tekst op de achterzijde werd gezeefdrukt. Daar kunnen zij weer mooi mee voor de dag komen.

BLOCC lijn

Even knipperen met de ogen

Stel je de volgende situatie voor. Je ziet een leuke kast in de IKEA-folder. Dus rijd je naar het dichtstbijzijnde IKEA-filiaal, wurm je je langs de ballenbak en tover je het bewuste pakket in zeventien onderdelen uit de stelling van het doolhof dat magazijn heet. Vervolgens laad je alle dozen in je auto en ga je thuis ijverig aan de slag met het in elkaar zetten van alle losse onderdelen. Na een hoop geklungel en gesteun, ben je na een veel langere tijd dan gepland eindelijk klaar. Denk je. Want natuurlijk is er dan altijd dat ene cruciale schroefje dat overblijft. Help!

Gelukkig is daar dan de assembly-service van IKEA. Voor al die mensen met twee linkerhanden of iets minder logisch inzicht die hun bouwpakket zien als bijgaande foto's, levert IKEA een helpende in-elkaar-zet-hand. Zo denkt IKEA met haar klanten mee, wat deze campagne zowel creatief als effectief maakt.

IKEA
BLOCC lijn

Leuke weggevertjes

BLOCC WeggevertjesGive aways, het woord zegt het al: kleine, leuke, hippe of aparte cadeautjes die je weg kan geven aan bijvoorbeeld je relaties. En sommige zijn nog lekker ook, zoals deze doosjes pepermunt die BLOCC bedrukte voor Q-lite. Of in een strip met daarop logo of tekst in elke gewenste kleur.

Een klant kan blij verrast zijn wanneer je eens iets anders geeft dan de gebruikelijk pen of aansteker. Iets ongewoons of wat nieuws , waardoor de bedrukking nóg beter blijft hangen. En met het einde van het jaar al een heel klein beetje in zicht, zijn er legio mogelijkheden om diverse weggevertjes uit te zoeken en te laten bedrukken. Wie zoet is, krijgt lekkers...

BLOCC
BLOCC adres

Nieuwsbrief

Nieuws / Vacatures

Contact

BLOCC creatieve communicatie

Smederijstraat 17 | 5111 PT  Baarle-Nassau
T +31 (0)13 - 507 35 60 | info@blocc.nl | www.blocc.nl