Raam
 
BLOCC Nieuws

Unlock je mok

Hoe de on- en offline media te combineren bewees een digitaal bureau uit Kroatië. Voor haar klant Nescafé zette het een social media campagne op die ze direct koppelde aan real life.

Het bureau liet zich inspireren door de zogenaamde liefdesslotjes aan de Pont de l’Archevêché in Parijs. Stelletjes bezegelen daar hun liefde door een slotje aan de brug vast te maken en het sleuteltje in de Seine te gooien. Liefdesslotjes zijn inmiddels een bekend fenomeen, ook in andere steden. Zo is in Rome de Ponte Milvio volgehangen en zijn ook in Barcelona, Praag en Keulen bruggen vol liefdessslotjes gespot.

Geheel in deze trend, werd voor Nescafé de rode Nescafé-mok ingezet. Van deze mokken werden er honderden op diverse bruggen tussen de liefdesslotjes vastgemaakt. De mokken konden door voorbijgangers unlocked worden door een vier-cijferige code in te geven die middels een speciale Nescafé Facebook-app online op te vragen was. Daarmee kreeg je dan niet alleen de mok, maar kon deze vervolgens ook gratis laten vullen met koffie bij diverse Nescafé koffietentjes.

Een goed bewijs dat een huwelijk tussen 'oude' en 'nieuwe' communicatie een prachtig resultaat kan opleveren.

Bekijk hier de video.

Nescafé
BLOCC lijn

Directmarketing

Een kaartje op je deurmat dat je herinnert aan de uitverkoop bij die leuke modezaak waar je laatst zo goed geslaagd was. Of een persoonlijke brief van je favoriete boekenwinkel met tips voor titels in jouw voorkeursgenre. Beide zijn een vorm van direct marketing, een vorm van reclame waarbij een grote groep ontvangers benaderd wordt met een gepersonaliseerde boodschap.

Direct marketing heeft vele voordelen. Zo is het veel persoonlijker dan de massamedia zoals tv, radio en print. En omdat de boodschap volledig wordt afgestemd op de ontvanger, is de attentiewaarde een stuk hoger.

Bovendien zijn acties van direct marketing goed meetbaar. Door het toevoegen van een antwoordformulier, kan een database van klanten aangelegd of aangevuld worden. En een verwijzing naar de website zal nóg meer interactief klantenverkeer genereren.

Met dit in het achterhoofd, stuurt Van der Sluis mode al enige jaren persoonlijk mailings naar haar vaste klanten. Zo zijn zij als eerste op de hoogte van de nieuwe trends en artikelen in de winkel. BLOCC ontwerpt deze mailings die vier maal per jaar verzonden worden. Dat de nieuwe herfstcollectie al een tijdje binnen is, is iets wat vaste klanten dus al wat langer wisten.

Van der Sluis mode
BLOCC lijn

Snel sneller grootst

De wereld wordt steeds sneller, communicatie steeds directer. Waar een autofabrikant denkt een mooi groot en scherp billboard geplaatst te hebben, haakt de concurrent autofabrikant daar direct op in... en overheen.

Audi daagt BMW op de man af uit met: "BMW, your move". BMW maakt slim gebruik van een ander medium en plaatst een paar dagen later een gigagroot zeildoek naast het billboard. "Okay Audi: checkmate!"

Zeildoeken kunnen in de meest uiteenlopende formaten bedrukt en besteld worden. Van vlaggen en gevelreclame tot steigerdoeken bij bouwprojecten. Snel geplaatst en uitermate geschikt voor tijdelijke acties.

BMW Checkmate
BLOCC lijn

Vooruit denken

De herfst is nog maar net begonnen en de zomer zit vast nog in je achterhoofd. Maar de tijd gaat snel en voor je het weet is het einde van het jaar in zicht. Daarom is het nu een goed moment eens stil te staan bij een eindejaarsgeschenk voor klant of personeel.

Een relatiegeschenk is een effectieve manier om rechtstreeks met je klanten in contact te komen en dat contact met hen te verstevigen. Telkens wanneer je klant het geschenk gebruikt, wordt hij of zij immers herinnerd aan jouw bedrijf. Maar ook een kleine giveaway kan een groot effect hebben en is een leuke of ludieke manier om je bedrijf te promoten.

Bij BLOCC zijn de mogelijkheden om diverse weggevertjes uit te zoeken en te laten bedrukken legio. En wie wordt er nu níet blij van een leuk presentje?

BLOCC relatiegeschenken
BLOCC lijn

Straat(mis)communicatie

Het belang van goede communicatie zie je dagelijks op straat. Met allerhande borden in vele soorten en maten worden immers de meest uiteenlopende ge- en verboden in het verkeer gecommuniceerd. Als dat (onbedoeld) misgaat, van studentikoze grappen tot spelfouten of onbegrijpelijke instructies, leidt dat soms tot hilarische situaties.

BLOCC is van mening dat deze vormen van miscommunicatie eigenlijk té leuk zijn om gewoon links te laten liggen (of staan). Daarom wordt met ingang van deze nieuwsbrief een nieuwe rubriek geïntroduceerd: straat(mis)communicatie. In deze rubriek zal BLOCC steeds afbeeldingen van opvallende, foute of lachwekkende borden plaatsen.

Suggesties uit de regio zijn uiteraard welkom, mail ze naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

GanzenIdentiteitscrisis? GeldIedereen rijk!
BLOCC
BLOCC adres

Nieuwsbrief

Nieuws / Vacatures

Contact

BLOCC creatieve communicatie

Smederijstraat 17 | 5111 PT  Baarle-Nassau
T +31 (0)13 - 507 35 60 | info@blocc.nl | www.blocc.nl