Raam
 
Nieuws BLOCC

Online bloemen versturen

Op het gebied van bloemen, planten, vazen en potten is Artinez Bloemwerken al jaren een begrip in Baarle. Bijna alle verse bloemen die je er vindt, zijn biologisch geteeld en de steeds wisselende collecties worden aangepast aan de seizoenen van het jaar. Bovendien maken de bloembinders van Artinez zoveel mogelijk gebruik van natuurlijke materialen, dit omdat zij duurzaamheid hoog in het vaandel hebben.

Door de grote tevredenheid van de klanten van Artinez, werd steeds vaker de vraag gesteld of hún bloemen ook elders in Nederland bezorgd zouden kunnen worden. In samenwerking met BLOCC werd bekeken hoe die vraag te beantwoorden. En zo werd Bloemenplaats.nl opgericht, de nieuwe online bloemen- en boekettenwinkel van Artinez Bloemwerken.

De boeketten van Bloemenplaats.nl worden gemaakt door zes professionele bloembinders in een eigen binderij. Daarna worden ze verpakt in een feestelijke doos en vervoerd op water waardoor de kwaliteit behouden blijft. Zo krijgt de ontvanger altijd een fris boeket waar hij of zij lang plezier van zal hebben.

Omdat Bloemenplaats.nl door BLOCC volledig responsive is gemaakt, ziet de webshop er óók op een smartphone of tablet goed uit. Met één klik op de knop is een boeket besteld dat in heel Nederland bezorgd kan worden. Wij wensen Artinez en Bloemenplaats.nl veel succes met deze landelijke ambities.

Bloemenplaats.nl
BLOCC lijn

Responsive webdesign

Een eigentijdse website kan er tegenwoordig eigenlijk niet meer omheen: responsive webdesign. Een responsive website past zich aan aan het scherm waarmee hij wordt bekeken. Dit gebeurt door gebruik te maken van zogenaamde 'grids' (blokken). Deze blokken kunnen makkelijk van breedte veranderen en op verschillende plaatsen worden getoond. Is een scherm breed dan komen de blokken naast elkaar en is het scherm smal dan komen ze onder elkaar. Dezelfde informatie wordt op een andere manier getoond.

Zo is je site dus optimaal leesbaar op zowel een computerscherm, laptop, tablet en smartphone. Een prettig leesbare site zorgt voor tevreden klanten en een laag "bouncepercentage" (mensen die jouw pagina meteen weer wegklikken).

Daarnaast heeft Google op 21 april 2015 de zogeheten "Mobile-geddon" -update uitgerold. Hiermee heeft Google de mobiele zoekmachine zó aangepast dat websites die "mobile-friendly" zijn op een hogere plaats in de lijst van zoekresultaten zullen verschijnen wanneer iemand zoekt vanaf een smartphone of tablet. Websites die niet mobiel-vriendelijk zijn, zullen daarop juist minder gewaardeerd worden.

Wereldwijd hebben 3 miljard mensen toegang tot internet. Daarvan hebben 2 miljard, oftewel tweederde, internet via hun smartphone. De verwachting is dat er tot 2020 nog een miljard mensen mobiel online gaan. Reden genoeg dus om je website responsive te maken.

Responsive webdesign
BLOCC lijn

BAARLEZINE

BAARLEZINEDat de lente niet ieder jaar precies op 21 maart begint, weet niet iedereen. Dit jaar begon de astrologische lente op 20 maart om 23:45. Maar Baarles echte lente begint eigenlijk altijd pas met de opening van het toeristisch seizoen.

Eind april vond deze feestelijke gebeurtenis plaats in en rond het vvv-kantoor van Baarle. En zoals elk jaar ging dit gepaard met de presentatie en verspreiding van Baarles eigen magazine: BAARLEZINE.

BAARLEZINE is een lekker leesbaar magazine vol grenzeloze informatie over Baarle: van het ontstaan van de enclaves tot verhalen over smokkelaars, van vele bezienswaardigheden tot een evenementenkalender. Daarnaast kunnen bedrijven uit Baarle zich in BAARLEZINE op een toegankelijke manier presenteren.

Voor BLOCC is BAARLEZINE elk jaar weer een multidisciplinaire aangelegenheid: naast de vormgeving worden ook een groot deel van de teksten, interviews en fotografie door BLOCC verzorgd.

Wij zijn klaar voor een lange, hete zomer.

BLOCC lijn

Creatief gebruik van een dubbele pagina

Adverteren kan op allerlei manieren. Zo is een krantenadvertentie relatief goedkoop, maar tevens wat vluchtiger dan bijvoorbeeld adverteren in een tijdschrift. Wanneer je een advertentie plaatst in een tijdschrift dat gespecialiseerd is in onderwerpen die interessant zijn voor jouw klanten, zal daar meer aandacht aan besteed worden. Daarnaast komt zo'n advertentie mooier voor de dag, omdat de afdrukkwaliteit ervan een stuk hoger ligt dan bij een krant.

Tegenwoordig ziet de gemiddelde persoon echter zo'n 3000 advertenties per dag. Om daartussen nog op te vallen, zal je dus iets extra creatiefs moeten doen. Bij onderstaande dubbele tijdschriftpagina's is dat zéker gelukt.

Dubbele pagina
BLOCC lijn

Ik ben van het wijkteam

Vanaf begin dit jaar zijn gemeenten in Nederland verantwoordelijk voor jeugdzorg, werk en inkomen en zorg aan langdurig zieken en ouderen. Een deel van deze taken hadden zij al, een deel nemen zij over van de Rijksoverheid: dit is de veelbesproken decentralisatie van overheidstaken naar gemeenten.

Iedere gemeente organiseert deze vorm van ondersteuning op haar eigen manier. Sommigen kiezen voor een Wmo-loket, al dan niet uitgebreid met wijkteams waar mensen terecht kunnen met hun hulpvraag.

Zo ook de gemeente Etten-Leur. De vier wijkteams die daar zijn opgericht, hebben als doel het bijstaan van inwoners die sociaal-maatschappelijke hulp nodig hebben. Om deze functie onder de aandacht te brengen, werd door BLOCC een campagne ontwikkeld met daarbij een nieuw logo. Hulpverleners die binnen één van de wijkteams vallen, zoals bijvoorbeeld een wijkzuster of wijkmanager, zijn herkenbaar aan een tekstballon op hun auto of tas met daarop de tekst "ik ben van het wijkteam". Daarnaast wordt in een advertentiecampagne via vraag en antwoord gevisualiseerd dat het wijkteam er is voor jou, als inwoner van Etten-Leur.

Wij hopen dat deze campagne de inwoners van Etten-Leur goed informeert en duidelijkheid schept in de nieuwe situatie.

Wijkteam
BLOCC lijn

Papieren folders

Jaren geleden werd gezegd dat papier zijn langste tijd heeft gehad.
Websites, e-mail en andere digitale ontwikkelingen zouden er voor gaan zorgen dat folders, flyers en brochures niet meer nodig zouden zijn. Maar is dat wel zo? Kan een ondernemer tegenwoordig echt zonder papier? Zijn brochures of flyers inderdaad klakkeloos om te zetten in digitale versies en hebben ze hetzelfde effect bij klanten?

Uit recent onderzoek van GfK, één van de grootste onderzoekbureaus ter wereld, onder ruim zesduizend consumenten blijkt dat ruim tachtig procent van de Nederlanders graag folders in de brievenbus ontvangt. Ongeveer 11,5 miljoen Nederlanders lezen deze papieren folders ook daadwerkelijk, tegen 3,8 miljoen mensen die alleen of óók digitaal lezen.

Papieren folders leiden sneller tot een aankoop dan een digitale folder, schrijft GfK. Bij de helft van de lezers gebeurt dat, tegenover 36% in het geval van een digitale folder. Deze laatste manier van advertising wordt dan weer vaker benut voor het vergelijken van producten en dan met name door 20 tot 34-jarigen.

Tot slot wordt volgens de onderzoekers het lezen van een papieren folder door de helft van de respondenten als ontspannend gezien. Gemiddeld wordt zeventien minuten per week besteed aan het lezen van de reclameblaadjes.

Zo blijft het adverteren op papier dus nog altijd zinvol. En u kunt er natuurlijk perfect mensen mee naar uw website sturen.

Papieren folders
BLOCC
BLOCC adres

Nieuwsbrief

Nieuws / Vacatures

Contact

BLOCC creatieve communicatie

Smederijstraat 17 | 5111 PT  Baarle-Nassau
T +31 (0)13 - 507 35 60 | info@blocc.nl | www.blocc.nl