Grenzeloos
 
BLOCC Nieuws

Zebramania

ZebrapadenDe strepen van een zebra over een weg. Zebrapad heet dat. Zelfs als het een steepjescode is. Of een notenbalk. Of letterlijk: een zebra. Wanneer je er overheen loopt, kan het best zo zijn dat je het niet eens in de gaten hebt. Dus wat maakt het zebrapad dan toch zo'n geliefd reclamemiddel? Dat is een combinatie van factoren.

Enerzijds spreken de witte strepen kennelijk zó tot de verbeelding dat er vele creatieve varianten op bedacht worden. Anderzijds leidt met name het in de media brengen van de creatief, commercieel aangepaste zebrapaden tot een groot bereik bij een breed publiek.

Een mooi voorbeeld daarvan is het regenboogzebrapad dat komend voorjaar in Utrecht wordt gerealiseerd als statement dat iedereen in de stad welkom is, ongeacht geaardheid of overtuiging.

Oversteken was nog nooit zo vrolijk.

Zebrapaden
BLOCC lijn

Een handje helpen

Om nog maar even bij de zebra te blijven, de reclamecampagne van het wereldnatuurfonds maakt ons op zowel letterlijke als figuurlijke manier duidelijk dat de toekomst van een aantal wilde dieren in onze handen ligt. Het statement luidt: 'Give a hand to wildlife.' Meer woorden zijn niet nodig bij deze prachtige beelden.

WNF Give a hand to wildlife
BLOCC lijn

Varende hotels

Van Ammers

Van Ammers is een bedrijf dat zich bezighoudt met merchandise aan en bevoorrading van luxe rivierschepen. De passagiers van deze schepen krijgen, wanneer ze aan wal gaan bij de verschillende steden die hun schip aandoet, een stadsplattegrond met toeristische informatie.

De afgelopen maanden heeft van Ammers in samenwerking met BLOCC deze plattegronden ontwikkeld en verwezenlijkt. Dit omvangrijke project, dat zowel cartografie als lay-out, alsmede tekst en vertalingen behelsde, heeft tot het succesvolle resultaat van vele mooie toeristische plattegronden geleid.

BLOCC hoopt dat de passagiers van de rivierschepen nog jarenlang wegwijs zullen zijn in de steden van Europa.

BLOCC lijn

Onderscheidend (deel 2)

In navolging van de vorige BLOCC-nieuwsbrief waarin vijf tips voor onderscheidende reclame werden gegeven, is bijgaand billboard tegen verspilling van water een mooi voorbeeld. 'Gebruik alleen wat je nodig hebt', is de slogan en dat heeft deze adverteerder dan zelf maar meteen letterlijk genomen.

Een klein stukje van het billboard is voldoende om de boodschap duidelijk te maken. En daarmee extra opvallend.

Half Billboard
BLOCC lijn

Opfrisbeurt

Bij woon- en interieurwinkel van den Broek in Baarle-Nassau heeft een flinke renovatie plaatsgevonden.

Zowel de binnen- als buitenzijde van de winkel zijn grondig onder handen genomen met een nieuwe, moderne uitstraling als resultaat. Bij zo'n frisse doorstart hoort ook een nieuwe huisstijl die de nieuwe visie en uitstraling beter verbeeldt. BLOCC was verantwoordelijk voor de ontwikkeling daarvan: van logo tot uitwerking in bijvoorbeeld visitekaartjes en gevelbelettering.

Van den Broek
BLOCC
BLOCC adres

Nieuwsbrief

Nieuws / Vacatures

Contact

BLOCC creatieve communicatie

Smederijstraat 17 | 5111 PT  Baarle-Nassau
T +31 (0)13 - 507 35 60 | info@blocc.nl | www.blocc.nl