Grenzeloos
 
Nieuws BLOCC

Kussende verpakkingen

Eten en drinken. Ze gaan vaak samen, maar worden in de supermarkt toch als aparte zaken gezien. Wordt het niet eens tijd dat daar verandering in komt? Dat dachten twee van de meest populaire Japanse voedsel- en drankmerken.

Kirin, een drankenproducent van veel populaire drankjes in Japan, en Glico, maker van snacks en chocolade, bundelden hun krachten en brachten hun producten samen door uniek verpakkingen te laten ontwerpen. Wanneer je de producten naast elkaar zet, zie je een interactie tussen twee mensen. Sommigen kussen elkaar, soms wordt een pakje of een bloemetje gegeven en in één geval is er zelfs sprake een huwelijksaanzoek. Eén ding is zeker: alle verpakkingen kunnen goed met elkaar opschieten. Zorg er dus voor dat je de producten samen koopt. Anders ben je nog verantwoordelijk voor het breken van een perfect gelukkige relatie ;-) En dat wil toch niemand.

Kussende verpakkingen

Kussende verpakkingen

Kussende verpakkingen

BLOCC lijn

FIXZ: tegelen in 3 stappen

Een nieuw merk in de markt zetten heeft nogal wat voeten in aarde. Ruim een jaar geleden kwam Omnicol, marktleider in het professioneel verlijmen van bouwmaterialen, met een idee voor marktverbreding: van projectmarkt naar zzp-er. Om dit doel te bereiken werd het concept van een easy-to-go-pakket bedacht: een totaalpakket van professionele tegellijmen en -toebehoren voor de allround vakman die niet dagelijks met alleen tegelklussen bezig is, systematisch in drie stappen toe te passen. Doel van deze aanpak is dat de zzp-er op deze manier niet zelf de verschillende producten bij elkaar hoeft te zoeken, maar eenvoudig volledig aansluitende producten voor voorbehandelen, lijmen en afwerken binnen één kwaliteitsmerk kan vinden. Bijkomend voordeel van een easy-to-go-pakket is dat het pre-selling in de hand werkt: men zal eerder geneigd zijn het totaalpakket (in één keer) aan te schaffen en het ligt minder voor de hand dat een product (van een ander merk) buiten het pakket toegevoegd wordt.

Met dit concept ging BLOCC aan de slag.

Allereerst werd een merknaam bedacht. Een naam die past bij het product. Een naam van deze tijd: kort en krachtig en die blijft hangen. Of, toepasselijker in dit geval, plakken. Een naam die onderscheidend is. Een naam die prettig in de mond ligt. Én een naam die niet eerder als merknaam geregistreerd is en waarvan de URL nog beschikbaar is. FIXZ als merknaam was geboren.

FIXZ is niet zomaar een merk. Moeder Omnicol kent de markt en haar specifieke kenmerken als geen ander. Die kennis en ervaring is verweven door het aanbod van de nieuwe telg. FIXZ omvat alle producten die nodig zijn om de meeste situaties die je tegenkomt bij het plaatsen van tegels in te kunnen vullen. Uniek is de systematische, stapsgewijze aanpak. Voor het ontwikkelen van de uitstraling van FIXZ was dit van groot belang.

BLOCC ontwierp een logo met bijbehorende verpakkingen, waarbij de verschillende fases duidelijk naar voren komen. Iedere stap heeft een eigen, heldere kleur en nummer. Deze kleuren worden nog eens extra benadrukt door een bijzondere, gewaagde kleurkeuze van de basisverpakking: zwart. Samen vormt het een compleet pakket, afgestemd op optimaal gebruiksgemak. De zwarte verpakkingen van FIXZ, samen met de helder gekleurde opdruk, zorgen ervoor dat FIXZ in de schappen enorm opvalt. De verpakkingen stralen eenvoud en hoogwaardigheid uit en dat is nu precies waar FIXZ voor staat: een uiterst eenvoudig toepasbaar, kwalitatief hoogstaand merk.

FIXZ verpakkingen

Behalve het ontwikkelen van verpakkingen, behoeft het in de markt zetten van een nieuw merk ook een uitgebreide vorm van merchandising. BLOCC ontwikkelde een schappenplan en diverse premiums. Bij de handelaren en verdelers in de koffiecorner staan nu mooie, zwarte FIXZ-oliedrums die dienen als vuilnisvat. Verder zijn er koffiebekers, trekhaakdoppen, pennen, notitieblokken en zullen nog vele FIXZ-gadgets volgen.

FIXZ oliedrums

FIXZ premiums

Uiteraard behoeft een merk als FIXZ een goede website: duidelijk en toegankelijk. Ook deze werd door BLOCC ontworpen en gebouwd. Kijk om zelf een indruk te krijgen van dit nieuwe merk eens rond op fixz.eu

BLOCC lijn

Zeespiegel

Een statisch billboard gebruiken voor een dynamisch beeld. En dan ook nog met een boodschap. Het Wereld Natuur Fonds maakt hier creatief gebruik van de rijzende zon. Hoe hoger die aan de hemel staat, hoe kleiner de schaduw. En daarmee stijgt de waterspiegel navenant. Als je maar lang genoeg voor dit bord in de file staat, zie je het voor je ogen gebeuren. Een briljante vorm van bewustwording.

WNF stijgende zeespiegel
BLOCC lijn

Travel Journal

Europa bekijken vanaf de waterlijn? Een riviercruise biedt daarvoor de uitgelezen kans. Een prachtig schip brengt je langs de mooiste waterwegen van Europa. Aan boord kun je heerlijk eten, drinken, entertainen en relaxen. De steden waar wordt aangemeerd zijn vol historie en bezienswaardigheden. Zo'n ervaring wil je natuurlijk graag bewaren.

Van Ammers bv, leverancier van souvenirs en merchandise aan boord van deze schepen, bedacht daarom een travel journal: een handig klein boekje met daarin praktische en interessante informatie over dat deel waar de cruise langsvaart. Het bevat leuke wetenswaardigheden over Nederland, België en de Duitse regio rondom de Moesel. Je kan er aantekeningen kwijt met betrekking tot de cruise zelf, zoals vaartijden en aanmeerplaatsen. Maar er is ook voldoende ruimte voor eigen notities of knipsels.

BLOCC ontwierp de travel journal die vanaf dit seizoen te koop is in diverse souvenirshops van de riviercruiseschepen. Wij wensen alle passagiers een goede vaart.

Van Ammers Travel Journal
BLOCC lijn

Creatieve visitekaartjes

Een visitekaartje kan een kleine, maar krachtige marketingtool voor je bedrijf zijn. Onderstaande voorbeelden zien het visitekaartje als presentatie van hun unieke identiteit. Soms grappig, soms ingenieus, maar altijd professioneel en creatief.

Het visitekaartje van Flow Yoga's laat het materiaal spreken: het kaartje kan als een echte yogamat opgerold worden.

Flow Yoga

Ga met je vingernagel langs dit visitekaartje van een Rock 'n Roll kapsalon in Rome en de muzikale kam laat een Rocksong horen.

ROck 'n Roll kapsalon Rome

Vouw dit ingenieuze ontwerp voor meubelzaak Bentply tot een miniatuur 1934 multiplex leunstoel.

Bentply

Waarschijnlijk niet het meest praktische visitekaartje, maar het idee is wel leuk. Gemaakt van gebroken stukken aardewerk voor een Grieks restaurant.

Griek

Vitor Bonates is zowel designer als DJ. En dat combineert hij in dit creatieve visitekaartje.

Vitor Bonates

Meubelmaker Brad Haniak van BDH Millwork had maar een klein budget voor visitekaartjes. De oplossing was zowel goedkoop als briljant: hij liet een stempel ontwerpen waarmee hij zelf stukjes overgebleven hout uit zijn timmerwerkplaats bedrukt.

BDH Millwork
BLOCC
BLOCC adres

Nieuwsbrief

Nieuws / Vacatures

Contact

BLOCC creatieve communicatie

Smederijstraat 17 | 5111 PT  Baarle-Nassau
T +31 (0)13 - 507 35 60 | info@blocc.nl | www.blocc.nl