Raam
 
Nieuws BLOCC

Een heerlijk recept gedrukt op je schort, eet smakelijk!

Varen op een cruiseschip met alle luxe van een chic hotel. Dat betekent dus ook op niveau eten, drinken en service aan boord. Van Ammers is voor deze markt specialist op het gebied van souvenirs & relatiegeschenken. De schepen van de diverse rederijen varen over de gehele wereld en hun gasten willen vaak een leuk souvenir aan deze bijzondere ervaring overhouden. Naast ansichtkaarten, mokken en t-shirts kunnen zij nu ook een mooi schort kopen met daarop het recept van Crêpes Suzette.

BLOCC maakte een stijlvolle layout voor het recept. Deze lieten we vervolgens hoogwaardig in twee kleuren zeefdrukken op luxueuze schorten. Bijzonder daaraan is het fijne raster, waardoor naast de twee hoofdkleuren ook lichtere tinten gedrukt konden worden en de slanke scriptletter scherp in beeld blijft. Voor deze druk werd een extra grote zeef gebruikt. Zie hier het resultaat. En: eet smakelijk!

Schort
BLOCC lijn

Nieuwe advertising-platformen

Via de sociale media krijgen we steeds meer informatie, en daarmee ook advertising, binnen. Toch blijft het adverteren vaak beperkt tot Facebook, Twitter of LinkedIn. En dat terwijl er steeds weer nieuwe platformen binnen de sociale media komen. Denk bijvoorbeeld aan Instagram, Pinterest en Whatsapp. Om bepaalde doelgroepen te bereiken, is het een gemiste kans als je daar niks mee doet.

Mecredes-Benz geeft het goede voorbeeld. Het lanceerde de Mercedes GLA Compact SUV door op Instagram een shop te maken, waarbij gebruikers zelf hun eigen Mercedes kunnen samenstellen. Door middel van tags in de foto's komt de gebruiker steeds een stap verder in het eigen ontwerp.

Kijk hoe het werkt op youtu.be/B3UW5AXwWUQ

Om nog maar even bij automerken te blijven: Peugeot zette kortgeleden Pinterest in om hun nieuwste modellen onder de aandacht te brengen. Delen van auto's, waarvan sommige stukken ontbraken, werden op Pinterest geplaatst. Zodra de ontbrekende beelden gevonden en op de goede plaats in je moodboard gezet waren, onthulden ze een automodel. De eerste vijf personen die hun board deelden, wonnen een prijs.

Advertising

Tot slot gebruikt bijna heel Nederland ondertussen Whatsapp. Toch is het inzetten van advertising op dat medium nog redelijk nieuw. Het tijdschrift Privé is er als één van de eersten mee begonnen. Als je je aanmeldt bij hen, krijg je de meest opvallende nieuwsitems direct op je scherm. Je kunt je natuurlijk voorstellen dat het inzetten van zo'n braking-news-app ook voor andere adverteerders interessant kan zijn. De aanmelder blijft anoniem en je kunt je te allen tijde afmelden. Ook dát is dan soms weer heel fijn.

Whatsapp
BLOCC lijn

Dodendraadpad genomineerd als wandeling van het jaar

Honderd jaar geleden betekende de Belgisch-Nederlandse grens het verschil tussen oorlog en vrede. De Duitsers sloten de grens af met een draadversperring van 2000 Volt. Tussen 1915 en 1918 speelden zich aan die Dodendraad dramatische taferelen af.

Het Dodendraadpad in Zondereigen brengt dit vergeten verhaal uit de Groote Oorlog helemaal tot leven. De interactieve, recreatieve route voert langs opmerkelijke plaatsen uit de geschiedenis van de Eerste Wereldoorlog. Deze prachtige wandeling is nu door de provincie Antwerpen genomineerd voor de titel wandeling van het jaar. Stemmen kan tot 16 augustus op www.provincieantwerpen.be/aanbod/dvt/wandeling-van-het-jaar.html

BLOCC ontwierp zowel de routebeschrijving (verkrijgbaar bij VVV Baarle) alsmede de informatieborden van het Dodendraadpad. Wij hopen natuurlijk dat deze mooie wandeltocht wordt verkozen tot wandeling van het jaar.

Dodendraad
BLOCC lijn

Inhaakreclame

De actualiteit is pas actueel als erop ingehaakt wordt. Zo is valentijnsdag populair, maar ook bijvoorbeeld k(r)oningsdag of de eerste zonnige lentedag. Mensen zijn gek op inhakers, maar hoe val je op tussen alle deel-mij-want-ik-ben-leuk-pogingen?

Vroeger was een printadvertentie de meest gebruikte vorm voor een inhaker. Er werd op de actualiteit ingespeeld met een afbeelding en tekst. Vandaag de dag werkt deze formule nog altijd. Echter, het bereik ervan is met de komst van de sociale media enorm vergroot.

Een inhaker op de social media is, in tegenstelling tot een printadvertentie, zó geplaatst. Hoe sneller hoe beter, lijkt het devies. Maar dat er wel even over nagedacht moet worden, ondervond KLM vorige zomer. Toen Nederland tijdens het WK won van Mexico, plaatsten zij vrijwel direct een tweet met de boodschap ‘Adios Amigos!’ op de borden in de vertrekhal van Schiphol. Helaas viel dat slecht bij de Mexicaanse doelgroep. KLM is veel tijd kwijt geweest om het goed te maken. Moraal van dit verhaal: profiteer van de snelheid van social media, maar plaats geen bericht zonder dubbele check.

Gelukkig zijn de meeste online inhakers wél geslaagd. Social media als Facebook en Twitter zijn handige kanalen om je inhaker te communiceren. Maar er is veel concurrentie. Een goede inhaker is origineel en creatief en legt de link tussen de gebeurtenis en het merk/product. Zo'n post wordt vaak geliked of gedeeld en op die manier veel gezien. Bovendien zijn de resultaten makkelijk, snel en goed meetbaar.

Onderstaande voorbeelden van Koningdag 2015 zijn veelvuldig bekeken en gedeeld en daarmee een groot succes voor het betreffende merk geweest.

Heineken
Centraalbeheer
BLOCC
BLOCC adres

Nieuwsbrief

Nieuws / Vacatures

Contact

BLOCC creatieve communicatie

Smederijstraat 17 | 5111 PT  Baarle-Nassau
T +31 (0)13 - 507 35 60 | info@blocc.nl | www.blocc.nl