Grenzeloos
 
Nieuws BLOCC

GUERILLA MARKETING: GEBRUIK JE FANTASIE IN PLAATS VAN GELD

Je marketingbudget is op, maar je wil dat producten in je winkel tóch opvallen en zich onderscheiden van de rest. Dan is guerillamarketing een goed alternatief. Guerillamarketing is een onconventionele manier van 'reclame' waarbij niet de prijs, maar creativiteit en kwaliteit het succes van de communicatie ervan bepalen. De tactiek is onverwacht en verrassend: een ludieke actie wordt ondernomen op plaatsen en met middelen die niemand in eerste instantie zou verwachten. Op deze wijze maakt de guerilla-actie een blijvende indruk, óók in de supermarkt. Oordeel zelf over onderstaande, creatieve voorbeelden.

Guerilla marketing



BLOCC lijn

TURNOVA TOREN

In het hartje van Turnhout, vlakbij de Grote Markt, verschijnt de komende tijd een nieuw woon- en winkelgebied. Onderdeel daarvan vormt de Turnova Toren: een 72 meter hoge woontoren met daarin 48 luxe appartementen. De verantwoordelijken voor dit omvangrijke project, projectontwikkelaar Heeren Group en makelaar Hillewaere Vastgoed, vroegen BLOCC diverse communicatiemiddelen te ontwikkelen om potentiële kopers te interesseren.

Wij ontwierpen voor de Turnova Toren een duidelijk A1-formaat grondplan en uitgebreide, luxe verkoopbrochure met informatie over alle appartementen. Bekijk een impressie van deze en andere bouwbrochures op onze site vastgoedcommunicatie.eu.

Lees verderop alles over deze nieuwe website die, zoals de naam al doet vermoeden, volledig gewijd is aan communicatie van vastgoedprojecten.

Turnova Toren

BLOCC lijn

HOE VINDBAAR BEN JE OP HET INTERNET?

Het wordt steeds drukker op het internet. Dus hoe zorg je ervoor dat een potentiële klant jóu op het web bezoekt en niet de concurrent? Dat gaat onder andere met behulp van SEO.

SEO is zoekmachine optimalisatie. Een goede website is door Google makkelijk te vinden. Je staat dan hoog op de lijst in het onbetaalde deel van Google. Dat is de plek waar mensen het meest klikken. Dat is de plek waar iedere website het liefst wil staan.

Met behulp van SEO worden bepaalde termen in een site gebouwd waarop mensen vaak zoeken. Het kiezen van de juiste termen is daarbij essentieel. Op een algemene term (bijvoorbeeld fietsen) wordt misschien wel vaak gezocht, maar geeft tegelijkertijd veel concurrentie. Hoe specifieker de zoekterm (bijvoorbeeld Gazelle Miss Grace 3), hoe kleiner de concurrentie. Bovendien leert de ervaring dat mensen die zó gericht zoeken, vaker tot daadwerkelijke aankoop overgaan of ook echt die dienst afnemen.

BLOCC creatieve communicatie bouwt websites die goed door zoekmachines geïndexeerd worden. Een door BLOCC gemaakte site is dus sowieso altijd zoekmachinevriendelijk. SEO gaat een stap verder: het zorgt voor optimalisatie van de site voor zoekmachines op specifieke zoekwoorden. Voor een goede SEO moeten die zoektermen zorgvuldig per taal gekozen worden, met een letterlijke vertaling ben je er niet. Sterker nog: zoektermen op de Nederlandse site kunnen afwijken van de Belgische. Een Vlaming zoekt bijvoorbeeld niet op "RVS", maar op "INOX".

Voor een aantal klanten verzorgt BLOCC dit volledige SEO-traject. Nestinox, specialist in RVS bevestigingsmateriaal, is er daar één van. Als internationaal bedrijf heeft Nestinox websites in verschillende talen. Voor ieder van deze sites is door ons een eigen, specifieke SEO ontwikkeld. En zo vindt iedereen te allen tijde de spullen die hij of zij nodig heeft.

Zoekmachine Optimalisatie (SEO)
BLOCC lijn

VASTGOEDCOMMUNICATIE, HET NIEUWE BELEVEN

Ieder vastgoedproject is uniek. Niet alleen in uitvoering, maar vooral ook in doelgroep. Bij het in de markt zetten van een project speelt de unieke beleving een essentiële rol. Immers, het overbrengen van de juiste emotie voor de juiste mensen geeft het project bezieling.

Een goed aansluitende bouwbrochure, zoals die van de Turnova Toren hierboven, is nog altijd één van de belangrijkste communicatiemiddelen voor vastgoedprojecten. Maar vastgoedpromotie bevat een heel scala aan uitingen. BLOCC creatieve communicatie heeft daarom onlangs de website Vastgoedcommunicatie.eu gelanceerd om zich als specialist in vastgoedcommunicatie nóg beter te profileren in deze specifieke markt. Op onze website vind je alle mogelijke middelen die met bouwprojecten te maken hebben, van bouwbord tot advertenties, zowel off- als online. En, tegenwoordig niet meer weg te denken, via de social media.

Vastgoedcommunicatie.eu is inzetbaar binnen het gehele traject van vastgoedcommunicatie, van doelgroepbenadering en advies tot volledige uitvoering. Of het nu gaat visualisaties of het organiseren en invullen van presentaties en (verkoop-)evenementen. Door al deze zaken bij één bureau onder te brengen, wordt het effect ervan versterkt en kan het maximale resultaat uit investeringen worden gehaald.

Neem snel een kijkje op de site.

Vastgoedcommunicatie.eu
BLOCC lijn

KIWI'S IN DE MODERNE WERELD

Hoe kom jij een zware werkdag door? Met koffie, thee of een energiedrankje?
De advertentie van Zespri kiwi's geeft je een gezonder alternatief. Er wordt gerefereerd naar een typisch, eigentijds fenomeen: het dagelijks opladen van je batterij - of die nu van je smartphone is of van jezelf.

Zespri kiwi's

BLOCC lijn

VAKANTIESLUITING

In de tussentijd gaan ook de medewerkers van BLOCC even genieten van een heerlijke vakantie. Van maandag 8 tot en met vrijdag 19 augustus zal ons bedrijf daarom gesloten zijn. Vanaf maandag 22 augustus staan wij uiteraard weer graag voor je klaar.

Wij wensen iedereen een heerlijke vakantie toe.

BLOCC zomervakantie
BLOCC

BLOCC adres

Nieuwsbrief

Nieuws / Vacatures

Contact

BLOCC creatieve communicatie

Smederijstraat 17 | 5111 PT  Baarle-Nassau
T +31 (0)13 - 507 35 60 | info@blocc.nl | www.blocc.nl