Grenzeloos
 
Nieuws BLOCC

Een nieuwe site voor Jumbo Bart en Katja de Bresser

De Jumbo van Bart en Katja de Bresser is niet alleen een fijne winkel waar je dagverse of zelf bereide producten kunt kopen. Het is tegelijkertijd een grote, moderne supermarkt met de bekende merken tegen een lage prijs. Daarbij hoort dan ook een eigentijdse website, voorzien van alle mogelijkheden van vandaag de dag.   

Niet zo lang geleden besloten Bart en Katja hun oude website dan ook eens flink op de schop te (laten) nemen. BLOCC was verantwoordelijk voor het resultaat. Hun nieuwe site is uiteraard responsive, en daarmee op tablets en smartphones ook goed leesbaar, maar is daarnaast ook voorzien van allerlei leuke snufjes. Zo is er bijvoorbeeld een webshop waar je online je barbecuevlees kunt bestellen, zodat je het alleen nog hoeft op te halen wanneer het jou uitkomt. Of heb je een feestje en weinig tijd? Laat dan je favoriete taart alvast klaarzetten in de winkel.

Uiteraard heeft de site een geheel vernieuwde layout met veel duidelijke foto's. Al watertandend op de receptenpagina gaat het vinden van een recept nu een stuk eenvoudiger. En ook de online folder bladert lekker makkelijk door.

BLOCC hoopt dat vele klanten het gemak van de nieuwe site van Jumbo van Bart en Katja de Bresser gaan ontdekken. Kijk zelf: www.jumbodebresser.nl

Jumbo Bart en Katja de Bresser
BLOCC lijn

De aandachtstest als reclamestunt

Ofwel: hoe goed kijken wij eigenlijk?

Autofabrikant Skoda lanceerde onlangs een nieuwe update van de Fabia. Om te testen hoeveel aandacht dit nieuwe design trekt, parkeerden zij de auto in een straat in West-Londen. Hoe goed valt deze nieuwe auto op? Hoeveel mensen staan stil om hem te bewonderen? Hoeveel aandacht trekt de nieuwe Skoda Fabia nu daadwerkelijk? Kijk zelf en oordeel...

https://www.youtube.com/watch?v=qpPYdMs97eE

Skoda
BLOCC lijn

BLOCC en KLICC in de Social Media

Met enige regelmaat schrijven wij in deze nieuwsbrief over het belang van social media voor bedrijven. Uiteraard blijven wij daarbij zelf niet achter. Op de bedrijfspagina's van BLOCC op Facebook en LinkedIn plaatsen wij met regelmaat nieuwtjes uit de branche en updates van projecten. We proberen de berichten lekker inspirerend en interessant te schrijven, dus… leuk om te volgen.

Daarnaast willen wij graag ons product KLICC* onder de aandacht brengen. KLICC is een webformule, waarbij op een betaalbare, snelle en hedendaagse manier je bedrijf online gepresenteerd wordt. Een KLICC-site wordt van A tot Z gevuld en de teksten worden eventueel volledig geschreven. Verder is iedere website responsive. Dus van desktop tot laptop, van tablet tot smartphone, op alle hedendaagse apparaten ziet de site er goed uit. En wij zorgen natuurlijk voor een zoekmachinevriendelijke opbouw van de website.

Standaard bestaat een KLICC-site uit drie pagina's. Dit is verder uit te breiden met extra pagina's en/of een portfolio. Het CMS zorgt ervoor dat je je site 24/7 zelf kunt bijhouden. Met KLICC ben je snel online met een compleet verzorgde website.

Op KLICC.nl vind je nadere informatie en tips. En natuurlijk is ook KLICC te vinden op Facebook en LinkedIn, waar met enige regelmaat interessante berichten gepost worden.

* KLICC is een product van BLOCC

KLICC
BLOCC lijn

De Tray-Typer: Whatsappen zonder vette vingers

Het lijkt bijna niet bij te houden, steeds weer duiken er nieuwe advertentiemogelijkheden op. Nieuwe media bieden nieuwe uitdagingen en soms ontstaan zo verbluffend slimme ideeën, waardoor een bedrijfsnaam nóg beter blijft hangen. Een mooi voorbeeld daarvan is Kentucky Fried Chicken.

Je kent het wel: je eet net een lekker kippetje (met je vingers uiteraard) en er komt een WhatsApp binnen. Natuurlijk ben je zo nieuwsgierig dat je deze meteen wilt lezen... én beantwoorden bovendien. Maar zo gemakkelijk gaat dat niet met je vette vingers.

Kentucky Fried Chicken snapt deze problemen rondom vette vingers en Whatsappen en vond een innovatieve oplossing. Zij lieten een speciaal soort 'tray paper' (de papieren onderlegger op je dienblad) ontwikkelen, waarin een keyboard met bluetooth-verbinding verwerkt zit. Zo wordt voorkomen dat je telefoon vet wordt tijdens het gebruik. Zie hier hoe het werkt.

De draadloze placemat is zo dun als papier en vet- en waterbestendig. Het is een wegwerp-keyboard, maar kan ook worden hergebruikt en opgeladen via USB. KFC meldt dat de TrayTyper zo populair is, dat iedereen het mee naar huis neemt.

KFC Tray-Typer
BLOCC lijn

Artinez

Eerder in deze nieuwbrief werd de de webformule van KLICC uitgelegd. Een volledig responsive site die na het vullen met tekst en beeldmateriaal vrijwel direct online kan en makkelijk zelf te beheren is. Een voorbeeld van zo'n KLICC-site is die van Artinez Bloemwerken.

Bij Artinez kun je terecht voor superverse snijbloemen, planten en sfeervolle vazen en potten. De collectie verandert regelmatig en wordt steeds aangepast aan de seizoenen van het jaar. Duurzaamheid is een belangrijk uitgangspunt voor Artinez. Daarom zijn bijna alle verse bloemen in de winkel biologisch geteeld en wordt er gebruik gemaakt van zoveel mogelijk natuurlijke materialen.

Op de frisse en vooral fleurige website van Artinez is veel gebruik gemaakt van grote, kleurige foto's. Op de uitgebreide fotogalerij zijn tal van voorbeeldboeketten te vinden. Verder heeft de site een nieuwsblog dat door de mensen van Artinez zelf makkelijk te vullen is met up-to-date informatie of nieuwtjes. En de link naar hun webshop Bloemenplaats.nl ontbreekt uiteraard niet.

Wij wensen Artinez veel succes met hun nieuwe site!

Artinez
BLOCC lijn

Een slaapverwekkende reclamestunt

Oké, het idee is geniaal. Neem een groot reclamebord, zo één waar filmpjes op afgespeeld kunnen worden. Plaats daarin bewegingssensoren, waardoor de film start wanneer mensen langslopen. Wat laat de film zien? Een uiterst traag gapende jongeman... Tien tegen één dat degene die langsloopt als reactie óók gaat gapen. De beste remedie daartegen verschijnt vervolgens als aftiteling van het filmpje: “Tijd voor koffie!” Koffie van Café Pelé wel te verstaan.

Wat deze reclamestunt echter nog eens vervolmaakt is de complete afhandeling ervan. Op het metrostation van het betreffende reclamebord lopen dames rond die de koffie daadwerkelijk aanbieden aan de gapende passanten. En zo wordt een briljant idee alleen nóg maar leuker.

Meegapen? Klik hier voor het demonstratiefilmpje.

koffie
BLOCC lijn

Vakantiesluiting

VakantiesluitingIn de tussentijd gaan ook de medewerkers van BLOCC even genieten van een heerlijke vakantie. Van maandag 10 tot en met vrijdag 21 augustus zal ons bedrijf daarom gesloten zijn. Vanaf maandag 24 augustus staan wij uiteraard weer graag voor je klaar.

Wij wensen iedereen een heerlijke vakantie toe.

BLOCC
BLOCC adres

Nieuwsbrief

Nieuws / Vacatures

Contact

BLOCC creatieve communicatie

Smederijstraat 17 | 5111 PT  Baarle-Nassau
T +31 (0)13 - 507 35 60 | info@blocc.nl | www.blocc.nl