Raam
 
BLOCC Nieuws

Carwrapping (1)

Autoreclame is één van de weinige vormen van buitenreclame waar geen vergunning voor nodig is. Bovendien heeft het een hoge attentiewaarde: reclame op een auto wordt onderweg voortdurend bekeken. Al deze mede weggebruikers kunnen potentiële klanten zijn.

Carwrapping

Autoreclame kan worden uitgevoerd in de vorm van tekst of een logo in plakfolie. Maar steeds vaker worden full colour prints gebruikt. En inmiddels kan zelfs vrij eenvoudig een hele auto 'ingepakt' worden in gekleurde of bedrukte folie. Ook BLOCC wrapte op deze manier haar bedrijfswagen in de opvallende fuchsia huisstijlkleur.

Waarom zou men een wagen wrappen (en niet spuiten)?

De meeste wraps worden gedaan om de auto een andere, opvallende kleur te geven. Echter, niet iedere volgende koper hoeft gecharmeerd te zijn van zo'n uitgesproken smaak. Daarnaast geven meeste dealers een hogere inruilprijs voor standaard autokleuren. Dan is het prettig te weten dat wrapfolie, in tegenstelling tot autolak, weer gemakkelijk te verwijderen is.

Carwrapping

Bijkomstig voordeel van wrapfolie is dat de oorspronkelijke lak onder de folie beter beschermd blijft tegen weersinvloeden, steenslag en krasjes. En kleine schades in de folie zijn een stuk makkelijker hersteld dan eenzelfde vorm van lakschade. De waarde van de auto blijft zo optimaal gewaarborgd.

Dan zijn daar nog de kosten. Wanneer een auto overgespoten wordt, moet deze volledig gedemonteerd en geschuurd worden. Dit is een tijdrovend karwei. Bij een autowrap worden slechts kleine delen als handvatten, emblemen en dergelijke gedemonteerd. De metamorfose van de gehele auto is daarom een stuk sneller.

Over de uitgebreide mogelijkheden van carwrapping lees je verder in deze nieuwsbrief meer.

Carwrapping
BLOCC lijn

WMO

Een aantal weken geleden is de Wet maatschappelijk ondersteuning door de Eerste Kamer goedgekeurd. Deze wet regelt hulp en ondersteuning voor mensen met een beperking met als doel dat iedereen op een volwaardige wijze binnen de maatschappij moet kunnen meedoen. Was vroeger de landelijke overheid verantwoordelijk voor de uitvoering van dit soort zaken. Vanaf de invoering van de nieuwe WMO per 1 januari 2015 ligt deze verantwoordelijkheid bij de gemeenten.

Maar de belangrijkste kanteling in de nieuwe wet ligt bij de burger zelf. Deze dient aanvankelijk niet bij de gemeente aan te kloppen voor hulp, maar zelf oplossingen te vinden of zijn/haar omgeving te mobiliseren. Dat kunnen in eerste instantie familie, buren of kennissen zijn. Lukt dat niet, dan zal in tweede instantie de gemeente uiteraard voor een doorverwijzing zorgen.

De gemeenten Etten-Leur en Zundert begrijpen dat deze omslag een grote impact op hun inwoners kan hebben. Zij besloten daarom de burgers helder en duidelijk te informeren over de nieuwe Wet maatschappelijk ondersteuning. BLOCC ontwikkelde daartoe voor hen een creatieve campagne met als thema WMO, Samen Beter.

De campagne is in week 28 gestart met folders, posters, ansichtkaarten, rolbanners en online content.

WMOWMOWMO
BLOCC lijn

Carwrapping (2)

Carwrapping is niet alleen sneller en goedloper. Het biedt bovendien een ruime keuze aan kleuren die voor spuiters een stuk lastiger te realiseren zijn. Dit is met name het geval in de matte uitvoeringen. De kleurgarantie die wrapfolies daarop geven, is in spuitverf voor eenzelfde prijs nauwelijks haalbaar.

Maar er is veel meer mogelijk. Zo zijn er parelmoer folies, leder- hout-, of RVS-look, spiegelende folies en de meest uiteenlopende vormen van metallic en glitter. En tot slot natuurlijk de full-colour prints: een volledig in illustratie, foto of huisstijl gewrapte auto.

Carwrapping

Een volledig gewrapte auto valt niet alleen extra op. Het is ook nog eens zakelijk aantrekkelijk. Zoals eerder genoemd liggen de kosten lager dan voor het overspuiten van de auto. Daarnaast is een rijdende reclameboodschap een stuk lucratiever dan een normale advertentie. Reken maar uit: een auto met daarop reclame wordt in zo'n 5 à 8 jaar afgeschreven. Een éénmalige investering dus voor een advertentie die maar liefst 5 tot 8 jaar meegaat. Wil je eenzelfde impact hebben over eenzelfde tijdsbestek, dan zouden er vele print- of webadvertenties gemaakt, geplaatst en vooral betaald moeten worden.

Carwrapping
BLOCC lijn

Reclamestrategie: zorg dat er over je gepraat wordt

PizzaDe zomer is weer in volle gang. Je bent er lekker een dagje tussenuit. Naar het park of het strand. En dan... je kent het wel. Trek. Flinke trek. In een pizza bijvoorbeeld. Natuurlijk heb je je smartphone bij de hand, dus een belletje naar Domino's Pizza is zo gedaan. Maar waar gaat de pizzabezorger je pizza vervolgens bezorgen...?

Als Mozes niet naar de berg komt, dan komt de berg wel naar Mozes. Zo moeten ze bij Domino's Pizza gedacht hebben toen ze besloten om de voordeur naar het strand te brengen. Of naar het park. En dus kan de pizzabezorger gewoon aanbellen om jouw bestelling keurig aan de voordeur af te leveren. Een geniale oplossing. En reken maar dat iedereen erover praat.

BLOCC lijn

Vakantiesluiting

BLOCC Vakantiesluiting In de tussentijd gaan ook de medewerkers van BLOCC even genieten van een heerlijke vakantie. Van maandag 4 tot en met vrijdag 15 augustus zal ons bedrijf daarom gesloten zijn. Vanaf maandag 18 augustus staan wij uiteraard weer graag voor je klaar.

Wij wensen iedereen een heerlijke vakantie toe.

BLOCC
BLOCC adres

Nieuwsbrief

Nieuws / Vacatures

Contact

BLOCC creatieve communicatie

Smederijstraat 17 | 5111 PT  Baarle-Nassau
T +31 (0)13 - 507 35 60 | info@blocc.nl | www.blocc.nl