Raam
 
BLOCC Nieuws

Ketchup als bewustwording

KetchupDat guerilla marketing niet altijd fun hoeft te zijn, bewijst deze campagne waarin ketchup de hoofdrol speelt. Nog altijd doden of verwonden landmijnen jaarlijks tienduizenden mensen in 89 landen. Zelfs als een gewapend conflict al lang beëindigd is, blijven de rondslingerende mijnen dood en verderf zaaien. Door enkel en alleen het bedrukken van ketchupzakjes wordt op doeltreffende wijze aandacht gevraagd voor dit wereldprobleem en wordt een bewustwordingsproces in gang gezet.

BLOCC lijn

Omnicol

OmnicolOmnicol, één van de grootste tegellijmproducenten van de Benelux, heeft een nieuwe website. Deze heeft behalve een frisse, nieuwe uitstraling ook een duidelijk verbeterde structuur.

Zo zijn er heldere nieuwsitems en agendapunten, een directe link met Facebook en Twitter en is er de mogelijkheid om volledig online advies te krijgen op basis van producten, productverwerking en producttoepassingen.

BLOCC was verantwoordelijk voor het ontwerp van deze nieuwe website. Surf naar omnicol.eu om de mogelijkheden uit te proberen.

BLOCC lijn

Onderscheidend

Als je als bedrijf met een advertentie in een krant of vakblad wil opvallen, zal je het anders moeten aanpakken dan de gemiddelde concurrent. BLOCC geeft 5 eenvoudige tips die het onderscheidend vermogen van een advertentie vergroten:

  1. Koop een flinke advertentieplaats en vul die vervolgens maar voor een klein deel met je logo. In de enorme witruimte zal dit veel meer opvallen dan de omliggende, om aandacht schreeuwende, advertenties. Less is more wordt in dit geval letterlijk bewaarheid.
  2. Zet op de zwart/wit pagina van een krant je advertentie diapositief. Tussen de grijswaarden van de omliggende advertenties zal men visueel als eerste naar het vele zwart getrokken worden.
  3. Zet op de kleurenpagina van een krant je advertentie in één opvallende kleur. Tussen de kleurenkermis van de omliggende advertenties zal men visueel als eerste naar de rust van jouw ene kleur getrokken worden.
  4. Koop een witte strook onderaan de pagina van een krant en zet daar in het vele wit alleen je URL.
  5. Koop in een blad dat vol staat met (kleine) advertenties in allemaal hetzelfde formaat een hele pagina of op zijn minst een afwijkend formaat om te adverteren. Onderscheid je zo van de rest en val daarmee extra op.

De eenmalige plaatsingskosten van bovenstaande mogelijkheden zullen misschien iets hoger uitvallen dan voor een gemiddelde advertentie, door de opvallendheid ligt het rendement des te hoger. Zo betaalt de advertentie zichzelf terug en is succes verzekerd.

Adverteren
BLOCC lijn

Vivendi

Vivendi Vivendi is een regionaal bedrijf dat adviseert en ondersteunt bij innovatieve activiteiten in de vrijetijdssector. Van projectoriëntatie tot communicatie, van conceptontwikkeling tot evenementenorganisatie. Met veel aandacht voor het samenspel van toerisme, natuur, leefbaarheid en lokale economie.

Dat ook de uitstraling van Vivendi aan deze positieve waarden moet voldoen is daarbij vanzelfsprekend. Vandaar dat gekozen werd voor een nieuw logo, door BLOCC ontwikkeld en doorgevoerd in een algehele huisstijl.

Vivendi: leven is een kunst!

BLOCC lijn

Potholes

VivendiWie vandaag de dag over straat gaat, wordt veelvuldig blootgesteld aan een overweldigende hoeveelheid visuele communicatie. Om daarin nog op te vallen, is steeds meer creativiteit nodig. Daaraan is bij de reclame voor Pioneer Suspension geen gebrek. Het bedrijf verzorgt de wielophanging van auto's. Op een strakke weg lieten zij grote stickers plakken die de suggestie van een flinke 'pothole' wekken. Automobilisten zullen als gevolg daarvan langzamer gaan rijden. Maar, gezien het asfalt natuurlijk niet echt kapot is, zal met niets van de zogenaamde beschadigde weg voelen. Rustig rijdend heeft men vervolgens alle tijd om de tekst: "Feels like Pioneer Suspensoir" te lezen. En zo voelt dat dus.

BLOCC
BLOCC adres

Nieuwsbrief

Nieuws / Vacatures

Contact

BLOCC creatieve communicatie

Smederijstraat 17 | 5111 PT  Baarle-Nassau
T +31 (0)13 - 507 35 60 | info@blocc.nl | www.blocc.nl