Grenzeloos
 
Nieuws BLOCC

Sinterklaas

Nu de grote kindervriend weer in het land is, kom je ze her en der steeds vaker tegen. Zeker naarmate de datum van Zijn verjaardag dichterbij komt. En nee, we hebben het hier niet over pepernoten of speculaas. Het gaat ons natuurlijk om de jaarlijks terugkerende Sinterklaasinhakers.

Een goede inhaakadvertentie wordt het liefst op het allerlaatste moment geplaatst. Eerder of later is zo'n uiting immers niet meer (of minder) relevant. Maar met agenda-items zoals Sinterklaas heb je als merk wat meer de tijd om iets leuks te bedenken. En dus zijn ze er al een aantal weken: zie onderstaande voorbeelden. De leukste Sinterklaasinhakers van nu en vorige jaren op een rijtje.

Sinterklaas
BLOCC lijn

Aandacht voor Obesitas

Obesitas is een steeds groter wordend probleem voor de volksgezondheid. Dat geldt niet alleen voor volwassenen, maar ook het aantal kinderen met obesitas groeit schrikbarend. Hoe wijs je mensen op de oorzaken ervan? Dat vroeg ook het Franse ministerie van Volksgezondheid zich af. Zij lieten een advertentiecampagne ontwikkelen met als thema “obesitas begint op jonge leeftijd”. De beelden die bij deze campagne horen spreken voor zich. Het spreekt de juiste doelgroep aan en heeft een duidelijk schrikeffect. Een mooi voorbeeld van een advertentie waarbij het beeld de boodschap op een creatieve wijze kracht bij zet.

Obesitas
BLOCC lijn

Jumbo Bart en Katja de Bresser viert feest

Jumbo Bart en Katja de Bresser in Baarle-Nassau bestaat drie jaar. Om dit te vieren trakteren zij op een heleboel aanbiedingen en extra aandacht voor het gehele assortiment. Voor een feestelijke gelegenheid als dit was de wekelijkse folder voor Bart en Katja iets te gewoontjes.

BLOCC ontwierp daarom een uniek en feestelijk magazine dat de afgelopen weken in een groot deel van Baarle en omstreken op de deurmat viel. Een mooi en superdik blad dat naast vele aanbiedingen ook heerlijke recepten en weetjes over voeding bevat. Een magazine om te bewaren, zodat je later nog eens terug kan bladeren naar dat ene recept voor die smakelijke soep. Of om op te zoeken welke ingrediënten in die pittige pasta zaten.

Bart en Katja: gefeliciteerd namens het hele BLOCC-team.

Jumbo Bart en Katja de Bresser
BLOCC lijn

Stijlvolle free publicity

Een goed idee, mooie fotografie. Wanneer je een nieuw product wilt lanceren, is het niet alleen handig om daar een advertentiecampagne op te zetten. Vaak is de werking van free publicity sterker. Maar hoe bewerkstellig je free publicity?

Je kan natuurlijk wachten op die belangrijke journalist die langskomt om een artikel over jouw product te schrijven. Maar vaak hebben journalisten wel wat anders aan hun hoofd. Dus is het beter de free publicity zelf een handje te helpen. Door een persbericht uit te geven of, meer van deze tijd, het één en ander in de sociale media te brengen.

Zo lanceerde McDonald's onlangs een nieuwe lijn van premium espresso-koffies door publicaties in de social media. Geen schreeuwerige reclame, maar stijlvolle fotografie. Zelfs het logo van McDonald's ontbreekt. Het resultaat was een succesvolle lancering van de nieuwe productlijn en veel free publicity uit verschillende nieuwsbronnen.

McDonald's
BLOCC lijn

De enclavebon: een unieke cadeaubon voor een unieke gemeente

Een fijn cadeau, op vele plaatsen geheel naar eigen wens inwisselbaar. Dat is de cadeaubon: een praktisch en leuk geschenk voor verschillende gelegenheden. Er bestaan tal van nationale cadeaubonnen: van vvv-bon tot boekenbon, van pluim tot bioscoopbon. Leuke weggevers, maar deze bonnen worden over het algemeen niet bij lokale ondernemers ingewisseld.

De Stichting Ondernemend Baarle (StOB) nam daarom het initiatief tot het ontwikkelen van een unieke cadeaubon speciaal voor Baarle. De bedoeling van deze enclavebon is de bestedingen van lokale consument zoveel mogelijk in de eigen, lokale economie te laten terugvloeien. BLOCC maakte een uniek ontwerp voor deze unieke cadeaubon die verkrijgbaar is met een waarde van 5, 10 of 20 euro, elk in een eigen kleur. Op de rand is de versnippering van Baarle in holografische foliedruk te zien. Uitgangspunt voor dit hologram is het logo van Baarle-Nassau-Hertog. Het geeft de enclavebon niet alleen een hoogwaardige uitstraling, het is tevens onderdeel van een goede beveiliging tegen namaak.

De enclavebon is uiteraard verkrijgbaar bij VVV Baarle. Daarnaast is de bon ook te koop bij Jumbo Bart en Katja de Bresser, Bruna en Klavertje Vier. De enclavebon is inwisselbaar bij een groot aantal deelnemende winkeliers. Deze winkeliers zijn te vinden via de QR-code op de bon en zijn daarnaast te herkennen aan een raamsticker.

Enclavebon
BLOCC
BLOCC adres

Nieuwsbrief

Nieuws / Vacatures

Contact

BLOCC creatieve communicatie

Smederijstraat 17 | 5111 PT  Baarle-Nassau
T +31 (0)13 - 507 35 60 | info@blocc.nl | www.blocc.nl